Du er her

Referencer og cases

Her kan du opleve nogle af vores kunder fortælle, hvordan de har draget nytte af vores projektinformationer og Parabygs mange funktioner. Læs deres erfaringer og bliv inspireret til, hvordan vi også kan tilføre din virksomhed værdi.

Energi Fyn Bredbånd

Energi Fyn ejer og driver elforsyningen og fibernettet på størstedelen af Fyn

Energi Fyn er kunde med et abonnement på FaktaNet Live og har været kunde siden oktober 2015. Energi Fyn er en energikoncern, der er ejet af 200.000 fynske andelshavere. Virksomheden ejer og driver elforsyningsnettet på størstedelen af Fyn, sælger el og gas til private og erhverv, udruller fibernet og tilbyder forskellige bredbåndsløsninger til både private og erhverv. Energi Fyn håndterer desuden afregning og kundeservice for flere forsyninger på Fyn. Det er Energi Fyn Bredbånd, der benytter informationerne fra FaktaNet Live.

"Siden vi blev kunde tilbage i 2015, har vi vundet rigtig mange sager på baggrund af de informationer, som vi får via FaktaNet Live, hvilket er helt fantastisk. Så for os er FaktaNet Live helt uundværlig. Informationerne i systemet giver os et unikt overblik over, hvad der bygges på Fyn. Det overblik og den viden vi får via FaktaNet Live, vil vi ikke kunne få nogle andre steder".

"Systemet er sat op, så jeg følger alle projekter på Fyn. Det er især boligbyggerierne, der er rigtig interessante for mig, da jeg sidder med kontakten til boligforeningerne. Hver gang der sker opdateringer på de projekter, som jeg følger, får jeg en mail i min indbakke. Jeg er dermed hele tiden opdateret omkring, hvad der bliver bygget på Fyn, og hvad der er af interessante projekter for os. Disse mails vil jeg slet ikke kunne undvære i mit daglige arbejde. Det er også ud fra mailene, at jeg kan se, hvornår byggeriet er planlagt til at starte, samt jeg har alle relevante kontaktoplysninger, som jeg ikke selv ville kunne komme i nærheden af. Jeg kan dermed allerede tidligt i processen tage kontakt til bygherren eller entreprenøren på det pågældende projekt og afgive et tilbud om, at der skal installeres fibernet i bygningerne".

"Systemet er meget brugervenligt, og det er nemt for mig at klikke mig videre fra mailen ind i FaktaNet Live og læse mere om det opdateret projekt. Derudover har jeg oplevet rigtig god service fra Byggefaktas kundeservicemedarbejdere".

Jacob Møller Pedersen, Salgskonsulent
Energi Fyn Bredbånd


Kjaer & Richter A/S

Arkitektfirmaet Kjaer & Richter A/S arbejder med private og offentlige planlægnings- og byggeopgaver i ind- og udland

Arkitektfirmaet Kjaer & Richter er kunde med et abonnement på Parabyg og har været kunde siden juni 2014. Virksomheden bruger aktivt Parabyg til at holde sig orienteret om nye byggeprojekter samt hvilke sager, der kommer i udbud. Kjaer & Richter arbejder med private og offentlige planlægnings- og byggeopgaver i ind- og udland og tegnestuen udgør ca. 40 ansatte og er placeret i Aarhus.

"Parabyg er et unikt værktøj, med projektinformationerne af høj kvalitet, som jeg har stor glæde af. Hvis jeg selv skulle indsamle alle de oplysninger om projekter, som jeg får gennem Parabyg, ville det tage mig en krig. Med et abonnement på Parabyg sparer jeg dermed en hel del tid i min hverdag".

"Parabyg giver mig en stor sikkerhed i mit daglige arbejde, da jeg får kendskab til, hvad der er af projekter på tegnebrættet. Ud fra de informationer, der er listet i systemet, kan jeg vurdere, om projektet er relevant for os. Sommetider tager jeg kontakt til projekternes kontaktperson for at orientere mig om udbudsformen, derved kan jeg allerede tidligt i processen forberede mig på at danne et team til opgaven".

Systemet er sat op, så jeg får en mail hver gang, der kommer relevante sager. Jeg er derfor også dagligt inde i systemet for at læse nærmere om sagerne. Nogle gange er det for tidligt i processen at tage fat i den konkrete kontaktperson. Derfor benytter jeg muligheden i Parabyg for at sætte en note, således jeg kan følge op på sagen efter et par måneder. På den måde glemmer jeg ikke vigtige sager, der kan blive potentielle opgaver".

"Jeg har oplevet en fantastisk god kundeservice fra teamet i Byggefakta. Jeg har deltaget i flere seminarer, hvilket har givet mig en bedre indsigt i systemets mange muligheder. På den baggrund kan jeg absolut anbefale andre virksomheder inden for branchen at blive Parabyg kunde".

Hanne Hammer, Arkitekt
Kjaer & Richter A/S


Besøg LINK arkitekturs website

LINK arkitektur

LINK arkitektur er blandt de førende arkitektvirksomheder i Skandinavien med 500 ansatte fordelt på 15 kontorer i Norge, Sverige og Danmark

LINK arkitektur har siden 2015 været Parabyg-kunde. Virksomheden benytter Parabyg i deres daglige arbejde til at holde sig opdateret omkring kommende opgaver. Derudover benytter LINK arkitektur aktivt systemet til at genere nye leads – især inden for det private professionelle segment. Virksomheden er også glade for radar-rapporten, der er med til at give et detaljeret overblik over projekter.

"Vi har været Parabyg-kunde i snart 3 år, og vi er utrolig glade for vores abonnement. Vi bruger Parabyg flittigt i vores daglige arbejde – faktisk er vi inde i systemet mindst en gang om dagen. Informationerne er helt uundværlige for os og gør, at vi hele tiden er opdateret på, hvad der sker i den danske byggebranche".

"Filtrene i Parabyg er sat op, så vi kun får de informationer, som lige præcis er relevante for os, hvilket er et afgørende parameter. Det er især stadierne Tidlige planer, Skitseforslag og Planlægning, der er særlig interessante for os som arkitektvirksomhed. Det betyder, at vi får kendskab til sagerne tidligt i processen og kan derfor tage kontakt til bygherren og blive prækvalificeret. Ud fra informationerne i Parabyg kan vi også sikre, at vores pipeline er fyldt ud for det næste halve år".

"Derudover taster vi også selv noter ind i systemet, så alle i virksomheden kan gå ind og se den historik, der ligger på en sag. Den struktur og de detaljer, som vi får om projekter i Parabyg, kan omkostningsmæssigt ikke svare sig at skabe selv. Jeg kan bestemt anbefale andre i branchen at abonnere på Parabyg. Det er i hvert fald værdifuldt for os i vores hverdag. Jeg har også kun oplevet at få en rigtig god service og vejledning fra Byggefaktas kundeservicemedarbejdere".

Mikael Pontoppidan, Head of Business Development
LINK arkitektur


Uniplan Danmark

Uniplan Danmark har siden september 2016 været kunde med et abonnement på entreprenørservice

Virksomheden er specialiseret i undergulve på større byggerier, hvor de blandt andet laver slidlagsgulve klar til trægulve, linoleum, epoxy og tæpper. Uniplan Danmark har, udover de to ejere, 57 medarbejdere, som er fordelt på administration, byggeledere og gulvspecialister.

"Da vi blev kunde, var vi en forholdsvis nystartet virksomhed, hvilket betød, at vi skulle sprede budskabet i byggebranchen om vores løsninger inden for undergulve. Med et abonnement på entreprenørservice havde vi de rette kontaktpersoner og projektinformationer, som gjorde dette muligt".

"I starten dækkede vores abonnement kun Sjælland, men vi besluttede og se, om der ikke også var et marked for os i Jylland. Derfor opgraderede vi abonnementet til også at dække Jylland, og inden for halvanden måned havde vi opgaver for 15 millioner. Vi valgte derfor at åbne en ny afdeling i Jylland. Vi har fået utrolig meget værdi ud af vores abonnement. Jeg lyver ikke, når jeg siger, at vi har fået opgaver for 30 millioner, så det er svært at være andet end meget glad".

"Kundeservicen kan jeg ikke sætte en finger på. Lena (fra kundeservice red.). er sød til og ringe og følge op og hjælper altid, hvis vi har spørgsmål til systemet. Systemet er meget nemt at navigere rundt i. I starten brugte jeg systemet dagligt, men nu har vi så mange opgaver, så i dag bruger jeg det mest til at danne mig et overblik over opgaver, som vi kan byde på i 2020. Jeg vil helt sikkert gentegne mit abonnement igen til næste år, så jeg kan blive ved at have overblik over, hvad der rører sig i branchen".

Hamed Jandaghi Alaei, Driftsansvarlig og ejer
Uniplan Danmark


Damixa Logo

Damixa

Damixa er i dag en af de førende leverandører i Danmark med et bredt produktudvalg inden for armaturer til køkkenet og badeværelset

Damixa har gennem mere end 10 år benyttet Parabyg til at holde sig orienteret om nye byggeprojekter. I 2010 begyndte man at benytte Parabyg som fuldt CRM-system. I dag er Parabyg omdrejningspunktet for alle salgs- og markedsføringsaktiviteter.

"Det var først med Parabyg, vi begyndte at arbejde fokuseret og strategisk med det professionelle projektmarked. Før i tiden arbejdede vores sælgere mere ustruktureret og det var lidt tilfældigt, hvilke projekter, den enkelte sælger fokuserede på" fortæller Henrik Haislund Rasmussen

Henrik Haislund Rasmussen, Marketing Manager
Damixa

Klik her for at læse hele Damixas case


Siedle logo

Siedle Nordic A/S

Specialister i individuelle kommunikationssystemer

Siedle Nordic benytter Parabyg til at arbejde bedre og målrettet med byggeprojekter i de tidlige stadier. Desuden bruger Siedle Parabygs integrerede CRM-system til at holde styr på alle de daglige aktiviteter, så alle sælgere arbejder fokuseret med de projekter, som har størst potentiale.

"I gennem fire år har Parabyg været et vigtigt redskab, der gør Siedle Nordic i stand til, at gøre endnu mere – endnu tidligere. Og det er afgørende for vores succes."

Per Thomsen, Adm. Direktør
Siedle Nordic A/S

Klik her for at læse hele Siedles case


 

Køge Erhvervscenter - Logo

Køge Erhvervsservice

Et tilbud til iværksættere og virksomheder bosat i Køge Kommune om vækst, udvikling og opstart af virksomhed

Køge Erhvervsservice bruger Parabyg i et projekt, som skal skabe vækst og arbejdspladser hos de lokale virksomheder i Køge Kommune. Parabyg giver et unikt overblik over samtlige byggeprojekter i kommunen.

"Byggefakta er en fantastisk samarbejdspartner, der leverer unik viden om aktuelle byggeprojekter, som vi kan videreformidle til de lokale virksomheder. Parabyg sikrer, at virksomhederne får tidlige informationer om byggeprojekterne i kommunen, så de har mulighed for at byde ind med deres kompetencer.

Ud fra Parabygs informationer kan de lokale virksomheder markedsføre sig over for store entreprenører og udviklere i Køge Kommune, så investeringerne skaber vækst og arbejdspladser inden for kommunegrænsen. Derudover har projektet til formål at finde det perfekte match mellem virksomhederne, de ledige og de kommende jobmuligheder, som vil gøre Køge kommune mere attraktiv for erhvervsdrivende og potentielle tilflyttere."

Bent Lorentzen, Projektleder
Køge Erhvervsservice

Klik her for at læse hele Køge Erhvervsservice case


Tømrermester Rasmus Balle

Tømrermester Rasmus Balle udfører tømrerarbejde og byggeopgaver for både private- og erhvervskunder

Tømrermester Rasmus Balle er kunde med et abonnement på entreprenørservice og har været kunde siden november 2015. Virksomheden udfører tømrerarbejde og byggeopgaver for både private- og erhvervskunder. For erhvervskunder er det primært nybyggeri inden for fagentreprise og hovedentreprise, som virksomheden udfører. Udover de to ejere er der ansat to byggeledere, en administrativ medarbejder samt 30 svende og 5 lærlinge.

"Vi har stor glæde af produktet. Projektinformationen er af høj kvalitet og er meget værdifuld for os. Inden for det sidste år har vi vundet to store sager. Det betyder, at vores abonnement er tjent hjem – endda op til flere gange. Så det er bestemt en god forretning for os at være kunde, og jeg kan varmt anbefale andre også at blive det".

"Produktet er meget nemt at tilgå, og det er rart at have alle informationer samlet et sted. Jeg er inde i systemet dagligt for at se, hvad der rører sig i branchen. Et abonnement på entreprenørservice betyder, at vi er informeret om projekter langt før andre i branchen. Derfor kan vi afgive tilbud før de konkurrerende virksomheder. Derudover er kundeservicen helt i top. Lena (fra kundeservice red.) er altid sød til at hjælpe med at lave de rigtige søgninger i systemet og finde de gode projekter".

Hamid Ghomi, medejer
Tømrermester Rasmus Balle


CE Nielsen logo

C.E Nielsen

Specialister inden for nedbrydning og miljøsanering af bygninger i alle størrelser

C.E Nielsen har siden oktober 2016 været kunde med et abonnement på projektservice. Virksomheden arbejder som nedrivningsentreprenør og udfører opgaver inden for nedbrydning, miljøsanering og diamantskæring/boring. I alt består virksomheden af 18 medarbejdere.

"Jeg må indrømme, at jeg i starten var lidt skeptisk overfor projektservice. Men jeg er blevet meget positiv overrasket og har kun gode oplevelser med produktet. Vores abonnement på projektservice har resulteret i nye samarbejdspartnere og nye ordrer. Vi har faktisk lige vundet en sag vedrørende Ejby Skole på baggrund af informationerne fra projektservice. Der gik kun tre dage, fra jeg kontaktede rådgiveren, til jeg havde vundet sagen. Det er jo helt fantastisk - så jeg er bestemt en meget tilfreds kunde."

"Systemet er meget nemt at navigere rundt i, og jeg fik en grundig gennemgang af Lena (fra kundeservice red.). Kundeservicen, som vi har fået fra Lena, har været virkelig god. Hun er sød til at ringe og følge op og hjælper altid, hvis vi har spørgsmål til projekterne. Jeg er mindst to gange om dagen inde i systemet for at holde mig opdateret omkring projekter og foretage søgninger. Det er især rart, at jeg også kan tilgå systemet via min smartphone. Projektinformationerne fra systemet er uundværlige for os. Derfor har vi også lige har fornyet vores aftale."

Bent Bülow, Kalkulator og projektleder
C.E Nielsen


Tembo byg logo

Tembo-Byg IVS

Tembo Byg udfører opgaver inden for montering af gasbeton, både for private og virksomheder

Tembo-Byg IVS er kunde med et abonnement på projektservice. Virksomheden har været kunde siden september 2017. Tembo-Byg IVS er en mindre nystartet virksomhed, der er specialiseret i gasbeton. Virksomheden arbejder som underentreprenør på professionelle byggeprojekter. Udover virksomhedens ejer er der ansat to øvrige medarbejdere

"Jeg har knap nok haft mit abonnement på projektservice i en måned. Jeg har allerede inden for den første måned fået opgaver til resten af året og på den måned er mit abonnement allerede tjent hjem op til flere gange. I næste uge har jeg for eksempel et projekt til 100.000 kr. Derudover er jeg så heldig, at jeg også allerede har fået opgaver til 2018. Hvis jeg skulle sige ja til alle de opgaver, jeg bliver tilbudt, skulle jeg ansatte mindst 20 mand mere. Så jeg har rigeligt at lave, så jeg klager bestemt ikke."

"Systemet er meget brugervenligt. Jeg blev hjulpet godt i gang af Tina (fra kundeservice red), og hvis jeg har spørgsmål til systemet, ringer jeg bare til Tina, som altid er klar til at hjælpe mig. Jeg er især glad for de mails, som jeg får omhandlende nye og opdaterede byggeprojekter. Hver aften logger jeg også ind i systemet for at foretage søgninger. Mit abonnement på projektservice gør det muligt for mig at få fat i de helt rigtige kontaktpersoner. Jeg kan helt sikkert anbefale projektservice til både mindre og store virksomheder."

Erduan Kadishani, ejer
Tembo-Byg IVS


J. C. Pedersen og Co. Logo

J.C. Pedersen & Co.

- Tømrer- og totalentrepriser

J. C. Pedersen og Co. er kunde med et abonnement på projektservice. Virksomheden har været kunder siden august 2016. J. C. Pedersen & Co. tilbyder professionel og kompetent rådgivning i alle byggeriets faser og arbejder som fag- og underentreprenør på professionelle byggeprojekter. Virksomheden varetager både tømrer- og totalentrepriser. Virksomheden har, udover ejeren, tre ansatte - to lærlinge og en svend.

"Vi har kun haft vores abonnement på Projektservice et par måneder, men vi er allerede kommet rigtigt godt i gang. Vi bruger især den morgenmail, der udsendes hver dag med informationer om relevante byggeprojekter, og vi har faktisk allerede vundet 3 opgaver for Helsingør kommune. Med morgenmailen får vi information om opgaver, som vi ellers ikke ville kende til".

"Generelt har vi fået en rigtig god modtagelse, når vi har henvendt os i forbindelse med konkrete opgaver, så vi er meget positive. Vi får desuden rigtig god support fra Lena (fra kundeservice red.). Hun er altid meget serviceminded, når hun ringer, og hun er godt til at hjælpe med at lave de rigtige søgninger og finde de gode projekter".

Jacob Carl Pedersen, ejer
J.C. Pedersen & Co.


Optimal Vikar

Optimal Vikar tilbyder professionelle vikarløsninger inden for bygge-og anlægsarbejde, transport, lagerarbejde samt ufaglært arbejde

"Jeg har kun været kunde i en lille måneds tid, men jeg er allerede meget positiv over for produktet. Alle de nødvendige informationer, som jeg har behov for, står i systemet. Jeg bruger projektservice til at finde ud af, hvem der er entreprenør på de forskellige projekter. Jeg har allerede fået seks nye kunder, så det er helt fantastisk. Det er et produkt, der har manglet i min branche, så jeg er simpelthen så glad for, at jeg har fundet det. Jeg vil helt klart anbefale projektservice til andre virksomheder i branchen, og jeg har også allerede gjort det".

"Kundeservicen fra Byggefaktas medarbejdere har været rigtig god. Jeg føler, at jeg er blevet prioriteret og er på intet tidspunkt blevet overladt til mig selv, hvilket jeg synes er rigtig rart".

Celal, kunde- og personalekonsulent
Optimal Vikar


Icopal logo

Icopal

Icopal er Europas førende leverandør af produkter til beskyttelse af bygninger og konstruktioner, især til tagløsninger

Icopal benytter Parabyg i deres daglige arbejde til at overvåge projekter med. Parabyg hjælper dem yderligere med at holde fokus på relevante rådgivere og entreprenører i det danske byggemarked.

"Vi er en glad kunde, som har stor gavn af Byggefakta og Parabyg. Firmaet er en unik samarbejdspartner og deres løsninger er med til at styrke ICOPAL med deres effektive arbejdsredskaber. Vi kan på en let og overskuelig måde overvåge alle byggeprojekter og vælge dem til, der skal arbejdes med. Vi kan ligeledes orienteres om, hvilke rådgivere og entreprenører vi skal målrette vores indsats mod. Således får vi en stor viden om de enkelte firmaer, som vores konsulenter besøger i deres dagligdag.

Det har stor relevans for vores virksomhed, at vi arbejder med de rigtige aktører på marked.
Derudover er Byggefakta en medspiller, der kan hjælpe os på vej til at analysere og indhente statistikker på et marked, som har været præget af stagnation og usikkerhed. Dermed lyder der en klar anbefaling herfra."

Flemming Adolfsen, markedschef
Icopal Danmark a/s


Velux Logo

VELUX

Velux Danmark sælger og markedsfører ovenlys- og fladtagsvinduer, ovenlyskupler, ovenlysmoduler, lystunneler, solafskærmning og el-betjening på det danske markede

VELUX Danmark benytter Parabyg til at give dem markedsoverblik og til at generere nye leads til deres landsdækkende salgsarbejde, hvor de har fokus rettet mod rådgivere.

"VELUX Danmark har et langt og effektivt samarbejde med Byggefakta om levering af projektinformation. Parabyg leverer op til 30% af al projektinformation til VELUX Danmark, og har gradvist udviklet en god evne til at stille skarpt på betydningen af dagslys og komfortventilation for mennesker i bygninger, og leverer på den måde værdi til både arkitekter, konstruktører og VELUX Danmark."

Frank Tyrsted Larsen, Salgschef
VELUX Danmark A/S


Hoffmann Logo

Hoffmann

Hoffmann er en af Danmarks førende entreprenørvirksomheder

Hoffmann bruger bl.a. Parabyg som CRM-system. Internt er Parabyg kompatibelt med Hoffmanns intranet. På den måde har virksomheden altid overblik over tabte og vundne sager, som flyttes imellem systemerne. Eventmodulet bruger de til effektiv styring af udsendelser, invitationer mv. De har et skræddersyet rapportmodul, der er tilpasset Hoffmanns virksomhedsprofil, og som gør det simpelt at trække statistikker og tilbudsoversigter ud, og styre tilbuddene.

"Vi har i gennem 10 år brugt Parabyg til at holde os orienteret om det danske byggemarked. Vi arbejder med projekterne i Parabyg, fra de kommer første gang, helt til det bliver en reference hos os. Vi ved på den måde hvilke sager, vi skal byde på, samt hvornår vi skal byde. Samtidig registreres alt i Parabyg, så vi ved hvilke sager, vi regner på, og hvilke prækvalifikationer vi skal søge. Alle vores informationer tastes i Parabyg og flyttes derfra til vores intranet, så hele Hoffmann er orienteret om hvilke sager, vi arbejder med. Det giver os meget stor værdi i vores dagligdag"


Hoffmann A/S


Komproment - Logo

Komproment

Komproment er specialister i tag- og facadeløsninger

Komproment benytter Parabyg i deres daglige arbejde. De får via Parabyg det præcise overblik over hvor i landet, der eksempelvis skal bruges tegl. Sælgerne hos Komproment benytter desuden funktionen Aktiviteter til at holde styr på deres aftaler.

"Byggefaktas CRM-system er et professionelt salgsredskab, som på udpræget enkel vis kobler den livsvigtige projektdatabase for byggeopgaver sammen med et overbevisende og brugervenligt CRM-system. Byggefakta er en meget seriøs samarbejdspartner med analyseværktøjer, som ingen andre kan levere"

Kim Kristensen, Salgsdirektør
Komproment A/S


Scandi Supply Logo

Scandi Supply

Scandi Supply A/S er den professionelle byggeindustris totalleverandør af produkter til passiv brandsikring

Scandi Supply er kunde hos Byggefakta. Scandi Supply bruger Parabyg som deres CRM-system. De benytter primært sager til projektudvælgelse og aktiviteter på de udvalgte projekter.

"Vi bruger med begejstring Parabyg. Systemet er nemt at bruge, og supporten er fin. Via Parabyg udvælger vi, hvilke sager vi vil bearbejde, og det er et værdifuldt redskab i hverdagen"

Bent Jensen
Scandi Supply A/S


Phoenix Tag - Logo

Phønix Tag Århus A/S

Phønix Tag er en kæde af ni selvstændige tagcentre med 250 professionelle tagdækkere

Phønix Tag Århus A/S bruger Parabyg til at udtrække lister samt til at udsende breve til kontaktpersonerne på de udvalgte byggesager.

"Jeg har brugt Parabyg i mere end 5 år, og vi bruger det til at finde de byggeprojekter, der er relevante. Vi bruger sagerne meget, når der er valgt materialer, så vi kan målrette vores salgsindsats mod de projekter, der har tagpap. Det er vigtigt, at vi kender både projekterne og rådgiverne i Midtjylland. I den forbindelse er Parabyg et unikt værktøj, der holder os informeret"

Kim Slavensky, Direktør
Phønix Tag Århus A/S