Byggefakta forside

Xella Danmark A/S

XELLA Danmark A/S havde ønske om at udbrede kendskabet til kalksandsten som et alternativ til beton, derfor anvender Xella Byggefaktas telemarketingløsning. Xella Danmark A/S leverer råhus-materialer til den danske byggebranche og har netop benyttet sig af Byggefaktas telemarketingløsning.

Xella Danmark A/S har mere end 10 år bag sig. I godt 5 år har de været en del af Byggefakta-familien, hvor de har anvendt de informationer, som Byggefakta leverer. Med godt 30 medarbejdere i Danmark, hvor både konsulenter og administrative medarbejdere bidrager til at opretholde produktionen af systemløsninger i porebeton og kalksandsten, arbejdes der for at optimere bæredygtigt byggeri med afsæt i økonomiske principper.

Et ønske om at udbrede kendskabet til kalksandsten som et alternativ til beton, fik Xella til at ville høre mere om telemarketingløsningen, som Byggefakta tilbyder.

”Vi ser, at de fleste i branchen anvender beton, når de vælger materiale til større projektbyggerier. Når vi er i kontakt med aktører i branchen, oplever vi at få rent faktisk kender til et direkte alternativ til beton. Vi står netop med det bæredygtige alternativ, kalksandsten, og havde et ønske om at udbrede kendskabet til vores Silka vægsystem. En effektiv måde at gøre opmærksom på vores produkt var i samarbejde med Byggefakta gennem deres telemarketingløsning”.

Læs mere om, hvordan Byggematerialer.dk hjælper din virksomhed

med at nå ud til netop dine målgrupper her. 

Xella Danmark producerer Silka kalksandsten som består af de tre elementer, kalk, sand og sten. Det er et bæredygtigt byggemateriale, som få i branchen er klar over eksisterer. Xella har i de seneste 5 år benyttet de informationer som Byggefakta leverer, ved at abonnere på Projektdatabasen. For at udbrede kendskabet til kalksandsten havde de brug for et specifikt markedsoverblik, hvor de nemt kunne gennemskue, hvilke aktører der var relevante at kontakte.

Da vi besluttede at gå målrettet efter at gøre opmærksom på vores produkt, hev jeg fat i Kenneth, som hurtigt fik stablet et møde på benene. Vi præsenterede vores behov og Byggefakta leverede lige præcis de informationer, vi havde brug for.

”Der har aldrig været nogen tvivl hos os om, at der sidder nogle vanvittigt dygtige researchere i Byggefakta. Det kan man jo se, når man rent faktisk bruger informationerne i Projektdatabasen. Derfor var det også oplagt at samarbejde med Byggefakta om denne telemarketinganalyse”.

”Det kan være en udfordring at få kontakt til folk, når man gerne vil præsentere et produkt for dem. Det har ikke været en udfordring her. Vi oplevede at mange var interesserede i at høre mere om vores kalksandsten og gerne ville ringes op af en af vores egne konsulenter, efter Byggefakta havde taget kontakt. Jeg er meget positiv over, hvad analysen faktisk har givet os”.

Vi oplevede at mange var interesserede i at høre mere om vores kalksandsten og gerne ville ringes op af en af vores egne konsulenter, efter Byggefakta havde taget kontakt. Jeg er meget positiv over, hvad analysen faktisk har givet os.

”Generelt er jeg glad for det samarbejde, vi har med Byggefakta. Udover at der lyttes til vores behov, når vi tager kontakt, så synes jeg også, at Kenneth er god til at følge op på, at vi nu får det mest optimale ud af de informationer, vi har til rådighed. Og så må jeg altså også lige anerkende endnu engang, at det er nogle virkelig dygtige researchere, der sidder i Byggefakta”.

Johan Vestergaard, Head of Technical & Sustainability – Xella Danmark A/S

Læs mere om Xella Danmark A/S ved at besøge deres hjemmeside, Facebook eller LinkedIn.

Markedsføringsløsninger

360 graders markedsføring målrettet byggebranchen

Få adgang til Byggebranchens stærkeste B2B marketing-setup

- Og lever dit budskab til relevante beslutningstagere - præcist og effektivt.

Udfyld formularen og book et uforpligtende møde