Bliv klar til salg i erhvervsbyggeriet
Forstå markedet og målret din indsats
- Definér dine kernekompetencer og hvilke opgaver I er bedst til
- Lav en geografisk ønskeliste i forhold til projekternes beliggenhed
- Beslut hvor omkostningstunge projekterne må være ud fra din virksomheds økonomi
Den første henvendelse skal være målrettet
Sådan åbner du døren med en målrettet henvendelse
Eksempel på en god henvendelse på mail:
Eksempel på en dårlig henvendelse på mail:
Emne: Tilbud på jeres projekt
Hej,
Hvorfor virker den gode henvendelse?
- Specifik reference til projektet
- Dokumenteret erfaring med lignende opgaver
- Konkret værdi for modtageren (specialisering og kapacitet)
- Professionel men personlig tone
- Klar call-to-action
- Relevante vedhæftninger
Timing er afgørende
- Lige efter projektet er annonceret
- I god tid inden prækvalifikation
- Når du ser tidlige tegn på projektstart (fx byggetilladelser)
Start småt og byg op
- Målrette din indsats baseret på din virksomheds styrker
- Være personlig og relevant i dine henvendelser
- Starte med mindre projekter og opbygge referencer
- Være synlig og professionel på digitale medier
Dette er fjerde kapitel i vores serie om at komme i gang i erhvervsbyggeriet. I næste kapitel ser vi på, hvordan du kan øge salget med markedsføring - der ikke koster kassen.
Vi samarbejder med mere end 3.500 virksomheder i byggebranchen...
Sådan finder du de
rigtige byggeprojekter
Med SMART får du adgang til Nordens største projektplatform, hvor du finder information om alle offentlige licitationer og udbud, samt byggeprojekter med private bygherrer i Danmark og resten af Norden. Systemet strømliner og effektiviserer dit daglige arbejde med tilbudsgivning.
Du får adgang til viden og data om lige præcis dit marked, så du finder de helt rigtige byggeprojekter at arbejde med. Vi skræddersyer din firmaprofil ud fra dine præferencer og behov. Det kan bl.a. være ønsker om geografi, typer af projekt eller materiale, budget, stadie og meget mere.
Læs mere om, hvilke projektinformationer vi indsamler
Det betyder, at du kan arbejde proaktivt og strategisk med dit marked, så du styrker din position i en hård branche og samtidig undgår at miste vigtige projekter til dine konkurrenter. SMART hjælper dig med at styre både din egen og dine medarbejderes tid, og giver dig mulighed for at skabe en stærk salgspipeline.
AKTIVE PROJEKTER
MIA. KR. I SAMLET ANLÆGSSUM
KONTAKTPERSONER
SAGER PR. UGE
Udfyld formularen og prøv SMART i dag
I Byggefakta mener vi, at du selv skal se SMARTs funktioner og detaljerede informationer. På den måde kan du med egne øjne opleve alle de fordele, der følger med.
Bestil en gratis og uforpligtende demo, hvor vi viser dig, hvordan SMART løfter din forretning til nye højder.