Byggefakta forside
Byggefakta A/S har leveret projektinformation til byggeriets aktører siden 1986

Danmarks førende leverandør af information til byggebranchen

Byggefakta A/S har leveret projektinformation til byggeriets aktører siden 1986 og er i dag markedets absolut førende leverandør af information om byggeprojekter. I 2014 blev vi en del af Byggfakta Group, som er markedsledende informationsleverandør i resten af Norden.

Vær på forkant med byggeriet

Vær på forkant med byggeriet

Vi skaber betydelige konkurrencefordele og værdi for alle aktører i byggebranchen, der vil være på forkant med, hvad der rører sig i dansk byggeri. Det gør vi blandt andet ved at levere markedets skarpeste projektinformationer. Vores projektinformationer indhentes dagligt af vores researchafdeling, og er baseret på interviews med beslutningstagere og projektledere i hele Danmark.

Se Projektdatabasen

Fra 1986 til nu

Vi går langt tilbage, når vi snakker om erfaring

2021

Byggfakta Group børsnoteres på Nasdaq Stockholm

Den 15. oktober 2021 blev Byggfakta Group børsnoteret på Nasdaq Stockholm.

2020

TA-Associates køber 42% af Byggfakta Group

I september 2020 sælger Stirling Square Capital Partners 42% af Byggfakta Group til TA-Associates. 

2020

Navneskifte til Byggfakta Group

Docu Nordic skifter navn til Byggfakta Group.

2017
Stirling Square Capital Partners køber Docu Nordic AB

DOCU Nordic AB køber de sidste aktier i Byggefakta A/S i marts 2017 . I august 2017 bliver Docu Nordic AB købt af den engelske kapitalfond Stirling Square Capital Partners. Jens Slott Johansen træder i oktober 2017 tilbage som administrerende direktør i Byggefakta A/S og tiltræder som COO i Docu Nordic AB. Thomas Bejer-Andersen, tidligere COO i Byggefakta A/S, bliver ny administrerende direktør i Byggefakta A/S. Udover at der er sket store organisatoriske forandringer, er der også kommet nye produkter og services til henholdsvis Live Statistik og et telemarketing produkt, der omhandler markedsanalyse og mødebooking.

2015

Byggefakta A/S

I august 2015 skifter CRM-Byggefakta A/S navn til Byggefakta A/S, og får dermed også nyt logo. Udviklingen er gået stærkt og mange nye produkter og services, blandt andet produktportalen Byggematerialer.dk, en ny Direct Mail-service, samt et nyt produkt målrettet de mindre håndværkere, er kommet til.

2014

En del af DOCU Nordic AB

CRM-Byggefakta bliver i efteråret 2014 en del af DOCU Group Sweden AB (DOCU Nordic), der er markedsledende informationsleverandør til den nordiske byggebranche. I den forbindelse afvikles selskabet Byggnadsupplysning i Sverige, og CRM-Byggefakta overtager alle DOCU Nordics aktiviteter i Danmark og dermed også selskabet Bygge Information A/S, der videreføres som et selvstændigt datterselskab.

2013

Opstart i Sverige

CRM-Byggefakta tager springet over Øresund i 2013 og opkøber Byggnadsupplysning i Sverige. Parabyg kan nu tilbydes på begge sider af Øresund, og danske samarbejdspartnere kan nu også tilbydes svenske projektinformationer.

2012

Børsens Gazelle

CRM-Byggefakta kåres i 2012 til "Gazelle", en pris der gives af dagbladet Børsen til virksomheder, der over de seneste 4 år har fremvist kontinuerlig vækst.

2007

CRM-Byggefakta A/S

CRM-Byg og Byggefakta fusionerer i 2007 og skifter navn til CRM-Byggefakta A/S. Efter fusionen begyndes udviklingen af den nye cloudbaserede Parabyg. Net-platform, der tilbyder vores samarbejdspartnere deres egen projektdatabase og CRM-system i én og samme pakke.

2004

Digital løsning

Det gamle nyhedsbrev digitaliseres i 2004 under navnet "Byggefakta", og en ny, internetbaseret databaseløsning lanceres som erstatning for de gamle indstiksblade. Basen kan tilgås online gennem en internetbrowser, og enkle søgefunktioner gør det nemt for brugeren at finde relevante projekter, fremfor at skulle bladre i ringbind og organisere data fysisk.

1989

Parabyg

CRM-Byg grundlægges i 1989. Virksomheden tilbyder byggebranchen et nyt specialudviklet CRM-system - Parabyg. Parabyg er et projekt- og salgsstyringssystem/CRM-system, udviklet specielt til byggebranchen, med fokus på projektsalg. Systemet giver nye muligheder for, at aktører i branchen kan styre og optimere salgsarbejdet langt mere effektivt.

1986

Opstart af Byggefakta

Byggefakta starter som et trykt nyhedsbrev i 1986 længe før internettet. Navnet er Nyhedsinformation om Byggeri, Anlæg og Indkøb i den offentlige sektor, og indholdet består af oplysninger om offentlige bygge- og indkøbsplaner, som indhentes gennem dagsordener og mødereferater fra samtlige kommuner og amter i landet. Oplysningerne redigeres og inddeles i overskuelige kategorier, så det er nemt for abonnenterne at finde netop de oplysninger, der er mest relevante for dem.

Vi skaber værdi og vækst

Vi er mere end 70 dedikerede medarbejdere, der hver eneste dag møder på arbejde med samme fokus - at skabe værdi og vækst for vores samarbejdspartnere. Derfor arbejder vi også hele tiden målrettet med at udvikle vores produkter og services, så vi altid kan tilbyde markedets absolut bedste løsninger.

Vores vision

Vi forbinder byggebranchen for at hjælpe verden med at bygge bedre.

Vores Mission

Ved at udnytte vores unikke data, indsigt og softwareløsninger hjælper vi vores kunder i byggebranchen med at sælge mere, forbedre effektiviteten og bygge mere bæredygtigt.

Vores værdier

Vær samarbejdsvillig

Tag ejerskab

Vær ambitiøs

Udvis integritet

”Vi arbejder meget struktureret med vores salgsteams om at gennemgå alle projekter, vi får via Byggefakta. På den måde sikrer vi, at vi bliver forskrevet på alt, som vi kan.”

Niels-Jørgen Pallesen
Area Director Scandinavia & EU Strategic Accounts - James Hardie

Læs hele referencen med James Hardie her.

Byggefakta samarbejder med en bred vifte af aktører

Vi samarbejder med en bred vifte af aktører og medier i og omkring byggebranchen

Vi har i mange år været fast leverandør af analyser og statistik til branchens fagmagasiner, derudover samarbejder vi med offentlige institutioner og branchens interesseorganisationer. På denne side kan du se, hvem vi samarbejder med.

Samarbejdspartnere

Få mere information

Vil du vide mere om, hvilke af vores løsninger du kan bruge i dit daglige arbejde? Vores erfarne konsulenter sidder klar til at rådgive dig i forhold til, hvordan du opnår størst værdi med vores løsninger.

Udfyld formularen - så kontakter vi dig hurtigst muligt.